newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימיה טיפולית | פנימייה טיפולית לנוער

פנימיה טיפולית לנוער – למי זה מתאים?

השמה אל מסגרת פנימיה טיפולית לנוער עולה על הפרק במקרים בהם נחוצה מסגרת חוץ ביתית טיפולית. פנימיות הנוער פועלות במסגרת של כיתות ז' עד י"ב בעבור גילאי 12 עד 19. גורמי הרווחה הם אלו המפנים נערים ונערות המוגדרים כנוער בסיכון אל הפנימייה מתוך מטרה לעצור את תהליך ההידרדרות, לטפל, לקדם ולהעניק לבני הנוער אפשרות להתחלה חדשה וסיכויים שווים לעתיד מקצועי ומימוש עצמי.

פנימיה טיפולית קולטת בחלק מהמקרים בני נוער ללא משפחה תומכת, ללא מסגרת לימודים קודמת ועם רקע של קושי רגשי, בעיות התנהגויות ולקויות למידה. הצוות החינוכי של הפנימייה נבחר בקפידה על מנת להעניק לאותם בני נוער תמיכה רגשית, חינוכית ואישית. צוותים של מדריכים מלווים את החניכים לאורך כל שעות היום, משגיחים, מכווינים, מייעצים, מעודדים ותומכים.

לימודים במסגרת של פנימייה טיפולית

מסגרות של פנימייה טיפולית לנוער מיועדות לבני נוער עם רקע של קושי רגשי התנהגותי ובחלק מהמקרים גם רקע נפשי. הלימוד מתקיים בקבוצות קטנות תוך מתן יחס אישי לכל חניך יחד עם טיפולים רגשיים לקידום אישי ושיקום. ישנן פנימיות טיפוליות בהן החניכים מתחלקים למסגרות של בתים כאשר בכל בית צוות חינוך המונה אם בית, עובדת סוציאלית, רכז ומדריך. המטרה היא מתן בית חם לחניכים תוך עידוד ליצירת קשר אישי משמעותי עם הצוות המטפל.

בנוסף, מספקות פנימיות טיפוליות על פי צורך גם טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, טיפול באומנות, טיפולי ריפוי בעיסוק ושאר טיפולים לקידום אישי על פי צורך.

מטרת ההשמה במסגרת הפנימייה הטיפולית

הפנייה של בני נוער אל מסגרת פנימייה טיפולית מתבצעת על ידי גורמי הרווחה מתוך מטרה להעניק לנער/ה מסגרת חינוכית תומכת ויציבה – מסגרת חינוכית בה יוכלו לקבל מענה מלא לכל הצרכים הרגשיים והפיזיים שלהם. הפנימייה מאפשרת קידום אישי ויצירת קשרים חברתיים מתוך שאיפה להחזיר לחניכים את האמון בעצמם, לחזק את תחושת השייכות שלהם ולהעצים אותם.

בעבור רבים מבני הנוער הפנימייה הופכת לבית חם ובטוח בו הם מרגישים מוגנים, אהובים ושייכים. בהמשך הדרך הופכת הפנימייה לקרש קפיצה להשגת תעודת בגרות, גיוס לצה"ל, לימודים אקדמיים והשתלבות בשוק העבודה.

סדר יום של פנימייה

שמירה על שגרת יום קבועה מחזקת את תחושת הביטחון של החניכים. ההשכמה בכל יום היא בשעה קבועה וכך גם הארוחות, הלימודים, פעולות ההעשרה, זמן אישי וזמן לפעילות חברתית. כל חניך מכיר את לוח הזמנים שלו ויודע מתי הוא נדרש להשתתף בפגישות טיפוליות, מתי ישנה פעילות העשרה, מתי יש זמן לפעילות פנאי וכן הלאה.

הצוות החינוכי מעודד את החניכים ללמוד ולהשקיע בלימודים מתוך מטרה לבנות חוויות של הצלחה, לחזק את הביטחון בעצמי של החניכים ולהכין אותם לקראת בחינות הבגרות. קיימים מקרים בהם חניכים של פנימייה טיפולית משתלבים בהמשך במסגרות של כפרי נוער ומסגרות חינוכיות רגילות בקהילה.

כפר הנוער רמת הדסה בקריית טבעון מציע מסגרת לימודים של פנימייה חינוכית עם אוריינטציה טיפולית יחד עם צוות מדריכים, מורים ומטפלים נהדר, מסגרת חברתית תומכת ופעילויות העשרה מעניינות. אם אתם מחפשים מסגרת של פנימייה, בואו לבקר ולהתאהב בכפר רמת הדסה : 04-9037800.