newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

כפר הנוער רכיבה על סוסים

 

כפרי נוער – לא מה שחשבתם

כפר נוער הוא למעשה קהילה חינוכית לבני נוער שכוללת בתוכה פנימייה וקשורה למוסד חינוכי או מכילה בתוכה מוסד חינוכי. ההדגשים של הפנימייה נגזרים מתחום החינוך ונועדו להכשיר את בני הנוער לחיים עצמאיים.

התפישה שכפרי נוער נועדו לאוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה ומגיעה מבתים הרוסים שגויה מיסודה. היום משפחות רבות מסביבות מגורים שונות מגיעות לכפרי הנוער, כיוון שכפרי הנוער מציעים אלטרנטיבות חדשות שאינן קיימות במסגרות אחרות בסביבות מגוריהם, וההיצע של כפרי הנוער הופך אותם לאטרקטיביים יותר, למשל כפר הנוער רכיבה על סוסים כחלק מתפישה מערכתית.

מזה שנים שכפרי הנוער מציעים לחניכים תחומי עניין מרתקים, וזאת מעבר למסגרת הלימודית המסורתית. המטרה של פעילויות אלה היא לחשוף את החניכים לתחומי עניין שונים, ולפתח דרכם אחריות, עצמאות, עבודה בשיתוף פעולה, אמפתיה לאחר, סובלנות, ביטחון עצמי ועוד כישורים מהותיים לחיים.

כפר הנוער רכיבה על סוסים

אחת מאותן אלטרנטיבות היא כפר הנוער רכיבה על סוסים למטרת הנאה וכאמצעי טיפולי. האג'נדה של כפר הנוער היא להציע לחניכים פעילות בעלת ערך רב, שנושאת בתוכה מעבר לחוויית הרכיבה עצמה גם אחריות על הטיפול בסוסים ועבודה בחווה, ולפתח אצלם אמפתיה וביטחון עצמי.

כפר הנוער רכיבה על סוסים – יציע לעיתים לימוד יסודות הרכיבה, יציע חוויה טיפולית לחלק מהתלמידים וינהל את החווה באמצעות התלמידים עצמם.

כפר נוער בגישה חקלאית

אלטרנטיבה נוספת ומעשירה לחניכי כפר הנוער היא חווה חקלאית או משק חקלאי. עם השנים חוזרות מסגרות חינוכיות רבות לנתיבי ההכשרה שהיו נהוגים בשנים של קום המדינה – עבודת אדמה. הסיבה לכך היא הגילוי שהקשר עם האדמה והחקלאות הוא בעל תרומה רגשית רבה לעובדים בה.

כפרי נוער והכשרה למקצועות

בעוד שבחלק גדול מבתי הספר ברחבי הארץ הוצאו המגמות המקצועיות, בבתי ספר המשויכים לכפרי הנוער נשמרה גישת ההכשרה המקצועית לבני הנוער שמתחנכים בה. היצע המקצועות בכפר הוא לרוב רחב, למשל; מלונאות, בישול ואפייה, ימאות, מדריך רכיבה על סוסים ועוד.

 

כפר נוער – כבר לא מה שחשבתם: תוכלו למצוא כפר הנוער רכיבה על סוסים, מקצועות הקונדיטוריה, מקצועות מתחום התקשורת וזה רק על קצה המזלג. בכפר הנוער רמת הדסה יש עוד שפע של מסלולים והכשרות – מחייגים ויוצאים לדרך חדשה: 04-9037800