newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימיה לנוער רגיל

 

מהו הרווח של בני נוער בפנימייה?

אין הכרח "לפוצץ" מערכות יחסים בבית או להגיע לפשיטת רגל כדי לקבל החלטה שקולה לעזוב את הבית למשך השבוע ולעבור לגור בפנימייה. יש לא מעט מקומות נפלאים שמשמשים פנימיה לנוער רגיל, כפי שנהוג לומר. מקום אשר יש סיכוי שיכול לשמש כפתרון נפלא לבני הנוער שלכם.

ילדה מבית טוב

שני הורים עצמאיים, שלושה אחים נפלאים ובת בכורה אחת שלא מצאה מנוח הייתה הסיבה שלה ושל הוריה לחפש פנימיה לנוער רגיל, כך הם הסבירו. הכול טוב בבית. אין אלימות. חיי משפחה שגרתיים לגמרי, אבל איך הם יסבירו שהבת בחרה לעזוב את הבית לטובת פנימיה?

לפעמים הבושה להציג את המצב החדש לאנשים מסביב, החשש מפני התגובות שלהם, משפיעה על ההחלטה. מה יגידו אנשים מסביב? והתשובה לכך שאנשים מסביב תמיד ימצאו מה להגיד, גם כשזה לא נחוץ, אבל מה שחשוב יותר מכל הוא איך מרגיש הנער או הנערה.

ההגדרה 'פנימיה לנוער רגיל' מכוונת בדיוק לאוכלוסייה של משפחות שהתפקוד היום-יומי שלהן הוא נורמלי לחלוטין, אבל אחד מבני המשפחה אינו מוצא את מקומו בסביבות החיים שלו: בבית, בין האחים, בחברה מסביב, בבית הספר ועוד.

וכשיש רצון של הנער או הנערה לצאת לחיים עצמאיים, הבית צריך לאפשר לו את ההזדמנות לפתוח דף חדש בחייו. לרוב מחיר ה"מה יגידו?" בטל בשישים בהתייחס לתחושת הסיפוק וההצלחה בעקבות המעבר.

מענה לצורך לימודי

לעיתים הסיבה למעבר לפנימיה הוא בגלל צורך לימודי. למשל אם בסביבת לימודים במקום המגורים לא קיימת מגמת אומנות, מוזיקה או תיאטרון וילדיכם חיים את התחום, המעבר לפנימיה יהיה פתרון נהדר עבורם.

כולם מרווחים

הרווח לבני הנוער הלומדים בפנימיות הוא רב. מדובר במסגרת שבה הוא שוהה עם בני גילו וחשוף לאפשרויות ליצור קשרים חברתיים ענפים. דבר שבמסגרת הביתית פחות מתאפשר, כיוון שאחרי הלימודים חוזרים הביתה.

הזכות להיות אדם עצמאי. בני נוער משתוקקים להתמודד בעצמם עם החיים. הבית לא פעם מגונן ולעיתים מגונן יתר על המידה, והפנימיה משמשת סביבה שמאפשרת להם ואף דורשת מהם עצמאות.

חשיפה לחוויות חדשות מתאפשרת בפנימיה. עושר העשייה, מגוון בני הנוער, הפעילויות, הצוות החינוכי שאליהם נחשפים בני הנוער מזמנים להם אפשרויות נפלאות להכיר את העולם מנקודות מבט חדשות.

מחפשים פנימיה לנוער רגיל, רוצים לשאול שאלה או להתייעץ? מוזמנים לפנות אלינו לכפר הנוער רמת הדסה - 04-9037800