newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימיה לילדים קטנים | פנימייה לילדים בסיכון

 

פנימיה לילדים קטנים במתכונת של בית חם

התפתחות תקינה של ילדים דורשת סביבת מגורים אוהבת, תומכת ומטפלת. ילדים קטנים מועברים אל מסגרות חוץ ביתיות על ידי גורמי הרווחה רק במקרים בהם לא ניתן לטפל בהם במסגרת ביתית משפחתית. קיימים מקרים בהם המסגרת המשפחתית אינה מסוגלת לטפל בראוי בילדים ואף מסכנת אותם. גורמי הרווחה מתערבים על מנת להעביר את הילדים אל מסגרת בה יקבלו מענה לכל הצרכים שלהם וירגישו בטוחים, מוגנים ושייכים.

מעבר לפנימייה אינו מחייב בניתוק הקשר בין המשפחה לבין הילד. גורמי הרווחה וצוותי החינוך בפנימיות מעודדים את הקשר המשפחתי, המעורבות של ההורים ועושים מאמצים להשמה של אחים יחד באותה המסגרת.

פנימיות לילדים בגילאי 5 עד 12

השמה של ילד קטן בפנימייה מעבירה אל צוות הפנימייה את האחריות לכל צרכי הילדים. הילד הופך לחניך בפנימייה בה הוא מתגורר, לן, אוכל, לומד, משחק עם חברים, יוצר קשרים אישיים משמעותיים ונהנה מפעילויות העשרה. בגילאים צעירים, גורמי הרווחה עושים כל מאמץ על מנת למנוע הרחקה של ילדים מהוריהם. בחלק מהמקרים משולבים הילדים במסגרות של פנימיות יום עם לינה בבית.

פנימיה לילדים קטנים נדרשת במקרים בהם הילד סובל מקשיים רגשיים והתנהגותיים ללא יכולת של ההורים לתת מענה ולטפל. גורמי הרווחה מתערבים על מנת לתת מענה לצרכים של הילדים, לתמוך בהם ולעצור את תהליך ההידרדרות. במקביל ניתן טיפול גם להורים לטובת שיפור התפקוד ההורי וחיזוק הקשר עם הילד. גורמי הרווחה מחויבים להבטיח את שלום הילד ולהרחיק אותו ממצבים המסכנים אותו. מעבר אל פנימיה לילדים בסיכון מתאפשר רק לאחר דיון של ועדה לתכנן והערכה הקובעת כי מדובר בפתרון המשרת את טובת הילד.

אלו ילדים מופנים אל פנימייה לילדים בסיכון

  1. ילדים עם קושי רגשי והתנהגותי (התנהגות תוקפנית, עצב, אלימות, התבודדות חברתית).

  2. ילדים עם רקע נפשי.

  3. ילדים החיים במשפחות המתקשות לספק את צרכיהם.

  4. ילדים המגלים קושי משמעותי בקשר עם ההורים ובתקשורת בין אישית.

  5. ילדים חסרי הרגלי חיים בסיסיים הסובלים גם מפערים לימודיים משמעותיים.

כל פנימייה לילדים בסיכון הקולטת ילדים קטנים במסגרת של תנאי פנימייה מלאה או במסגרת של פנימיית יום, נדרשת לפעול במתכונת של בית חם ותומך. על צוות הפנימיה לעודד מעורבות של ההורים, פיתוח כישורים אישיים, העצמה אישית, העשרה, משחק, פעילויות ספורט, טיפוח הרגלי למידה נכונה, פיתוח הרגלי ניקיון וסדר. כאשר מדובר בילדים קטנים על צוות הפנימיה לשמש תחליף הורה לכל דבר.

כפרי נוער לבני 12 ומעלה

מעבר אל מסגרת תומכת ומעודדת של כפר נוער מביא עמו הזדמנות להתחלה חדשה. גם ילדים עם רקע מורכב המגיעים אל כפר נוער פסטורלי ומיוחד כמו כפר הנוער רמת הדסה מוצאים את המוטיבציה להצליח, להתקדם ולמצוא את מקומם. המעבר אל כפר הנוער מאפשר היכרות עם נערים ונערות מכל רחבי הארץ המתמודדים עם אתגרים וקשיים דומים. החניכים תומכים זה בזה, מעודדים, מחזקים ומתחזקים. לפרטים נוספים אודות כפר הנוער רמת הדסה והרשמה צרו קשר : 04-9037800.