newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

כפר נוער | כפרי נוער

כפר נוער – סביבה חינוכית לבני נוער

בעידן שבו הכול נע מהר, ולשוליים נדחקים הקשרים החברתיים המשמעותיים לטובת קשר אלקטרוני זה או אחר, ניצב מוסד כפר נוער איתן ומבוסס, ומשמש כסביבה נפלאה לבני נוער שמגישה חווית נעורים שונה לגמרי.

מהו כפר נוער?

כפרי נוער הן מסגרות חינוכיות לבני נוער, שנפוצות במקומות שונים ברחבי הארץ. מדובר במסגרת שכוללת פנימייה, מסגרת לימודית, מסגרות בלתי פורמליות בהתאמה לבני הנוער, צוות חינוכי וטיפולי, ועוד מרכזים ייחודים שכל כפר נוער מציע לאוכלוסיית הדיירים שלו.

הרעיון הכללי של כפרי נוער הוא לזמן לבני הנוער מסגרת חברתית שהיא למעשה קהילה שמלווה אותם לאורך כל היום. אל סביבת השווים מתלווה גם הצוות החינוכי, שנותן מענה טיפולי, חברתי ולימודי על פי צורכיהם האישים של ילדי הכפר.

כפרי נוער מציבים לעצמם למטרה לתמוך בצורכי בני המקום, ולהציע להם מסגרת לימודים לצד מגוון פעילויות לשעות הפנאי, שבאמצעותן יימצא החניך את הנתיב המתאים לו ביותר: פעילויות חברתיות שונות הדומות באופיין לפעילות בתנועות נוער, מערכת של חוגים קבועה, פעילויות העשרה ועוד.

כישורי חיים

כפר נוער מעניק לבני הנוער כישורי חיים באופן טבעי. פעם אמרה אחת האימהות לבתה שמתגוררת בכפר הנוער שאת הערכים והכישורים שהיא מקבלת בכפר היא לעולם לא תוכל לקבל בבית. לא בגלל שהיא אינה רוצה לתת לה אותם, אלא כיוון שמעצם היותה, מסגרת הבית שונה ממסגרת כפר נוער.

בני נוער בכפר נמצאים במסגרת ברורה שיש בה חובות ויש בה זכויות. הם חלק מקבוצה ונדרשים להתמודד עם החיים עצמם, ללא הנחות. לכן באופן טבעי הם לוקחים על עצמם אחריות, פועלים בעצמאות, מבינים שאם לא יעשו למען עצמם אז דבר לא יקרה, ועוד ערכים וכישורים שאותם לרוב מסגלים לעצמם צעירים רק כאשר הם מגיעים לצבא.

אחד מכישורי החיים החשובים ביותר שרוכשים לעצמם בני נוער הוא כישורים חברתיים. כיוון שמדובר במסגרת שבה בני הנוער מבלים שעות רבות יחד, נוצרים הקשרים באופן טבעי. מעבר לזה פעילויות מדריכי הנוער סוחפות אחריהן קבוצות גדולות של בני נוער, שלומדים לדבר ולהקשיב, לשחק יחד, לשתף פעולה, לגלות אמפתיה ועוד.

תמיכה לבני הנוער

כפרי נוער ערוכים לעבודה עם קבוצת הגיל, ומכירים את הצרכים שלהם. הצוות החינוכי, המטפלים, המדריכים ואנשי הסגל מודעים לנושאים שמעסיקים את בני הנוער בגילם ויודעים כיצד לתת מענה למגוון של קשיים והתמודדויות שונות.

 

חשבתם על כפר נוער, אבל יש לכם שאלה? כפר הנוער רמת הדסה ישיב לכל שאלה שעולה על הפרק. מוזמנים להתקשר: 04-9037800