newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימיית נוער | פנימיות נוער בארץ

סוגים של פנימיות נוער בארץ – מידע שימושי למתחילים

פנימיות נוער הפועלות בישראל משמשות מסגרת חינוכית וחברתית לבני נוער המגיעים מרקעים שונים ומכל רחבי הארץ. קיימות מסגרות של כפרי נוער, נוער בסיכון, טיפוליות, פנימיות ספורט, פנימיות צבאיות, פנימיות לעולים חדשים, פנימיות המיועדות למגזר הדתי בלבד ועוד. כאן תוכלו למצוא מידע בקצרה על סוגי הפנימיות ולהכיר את המאפיינים העיקריים של כל פנימיית נוער.

תחילה נבהיר כי לא לימודים במסגרת של פנימיית נוער אינם מיועדים רק לאוכלוסיות מוחלשות או נוער בסיכון. נערים ונערות מכל רחבי הארץ בוחרים ביוזמתם ללמוד במסגרת של פנימייה על מנת ליהנות מלימודים ברמה גבוהה, חיי חברה עשירים, תחושת עצמאות ופעילויות העשרה.

מי אחראי על הפנימיות בישראל?

המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך הוא הגורם האחראי על פנימיות נוער בארץ. חלק מהפנימיות הפועלות היום הוקמו עוד בתקופת קום המדינה. לימודים במסגרת של פנימייה כוללים כלכלה מלאה של החניכים : ארוחות, לינה, רחצה, פעילויות העשרה, פעילויות חברתיות, ביקורי הורים, הדרכה, חינוך ועוד. פנימיות המיועדות לנוער בסיכון מספקות גם טיפול רגשי, פסיכולוגי ופסיכיאטרי בהתאם לצורך.

 פנימיות טיפוליות בישראל

מסגרת המיועדת לבני נוער עם בעיות התנהגותיות ורגשיות או רקע נפשי. ההשמה בפנימיות הטיפוליות מתבצעת תוך הפנייה של גורמי הרווחה. הפנימייה מספקת לחניכים סביבה תומכת ובטוחה יחד עם מסלול לימודים להכנה לבגרות וקשת רחבה של טיפולים פסיכולוגיים ורגשיים על פי צורך.

פנימיות צבאיות ופנימיות ספורט

מסגרות של פנימייה צבאית נועדו להכשיר בני נוער להשתלבות עתידים במסלולי פיקוד צבאיים. הפנימייה משמשת הכנה לשילוב במסגרת צבאית ולגיוס לצה"ל. בין הפנימיות הפופולריות והוותיקות בישראל אפשר למצוא את פנימיות ההכשרה של חיל הים: "קציני ים עכו", "מבואות ים", "קציני ים אשדוד". פנימיות צבאיות פופולריות נוספות הן "אור עציון" ו"הפנימייה הצבאית לפיקוד".

פנימיות הספורט מיועדות לבני נוער מוכשרים עם פוטנציאל ספורטיבי. צוות הפנימיה מעודד את הספורטאים הצעירים למצות את היכולות שלהם, להתקדם ולהפוך תחביב למקצוע. הפנימיות של מכון וינגייט נחשבות יוקרתיות ומבוקשות.

לימודים במסגרת כפרי נוער

כפר נוער הוא הרבה יותר מעוד מוסד לימודים או מסגרת חינוכית. החניכים בכפרי הנוער נהנים מסביבת לימודים נעימה, חיי חברה עשירים, פעילויות חברתיות והעשרה. מגורים במסגרת כפר הנוער הרחק מהמשפחה מחייבים את הנער/ה למצוא את הדרך להתמודדות עם קשיים. החלוקה לקבוצות קטנות הופכת כל קבוצה למשפחה ומעודדת יצירת קשרים חברתיים חזקים שהופכים לחברויות לכל החיים. מסגרות של כפרי נוער עם מגורים מביאות עמן תמורות חיוביות רבות.

כפר הנוער הפסטורלי רמת הדסה

מסגרת חינוכית של כפר נוער תומך לכיתות ז' עד י"ד באווירה כפרית פסטורלית תומכת ומעשירה. הצוות המקצועי שם דגש על קידום אישי של כל חניך, העשרה, פעילות בקהילה, הכנה להצלחה בבחינות הבגרות, גיוס לצה"ל, יצירת קשרים חברתיים וגיבוש חברתי של החניכים. כל קבוצת חניכים מתגוררת יחד, אוכלת את הארוחות יחד, למבלה, מתחילה את היום ומסיימת את היום יחד.

ההרשמה אל כפר הנוער בעיצומה. להצטרפות אל חווית לימוד קצת אחרת באווירה פסטורלית חברתית צרו קשר : 04-9037800.