newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

רכיבה טיפולית על סוסים | רכיבה טיפולית על סוסים בצפון

רכיבה טיפולית על סוסים – אלטרנטיבה לטיפול רגשי

הגישה הטיפולית באמצעות רכיבה טיפולית על סוסים נוצרה ככל הנראה באופן טבעי מתוך הרכיבה עצמה. זאת מכיוון שעצם הרכיבה על סוס נושאת בתוכה מרכיב טיפולי של העצמה ועוצמה לרוכב.

המטרה של רכיבה טיפולית על סוסים הוגדרה בשנים האחרונות כדי לחזק את הרוכב מבחינה בריאותית ונפשית. הפונים לרכיבה טיפולית על סוסים בצפון או בכל מקום אחר בארץ מבקשים מענה טיפולי אלטרנטיבי לבעיות שונות. למשל, טיפול רגשי לילד צעיר, שהמענה של טיפול אצל פסיכולוג אינו אפקטיבי עבורו בשל גילו הצעיר. או מקרה של נער או נערה שמתקשים לדבר ולהיפתח בפני אדם זר, ודווקא הטיפול הבלתי אמצעי בעזרת סוס, מאפשר להם לתקשר עם המטפל.

ואם הסוס יתפרע?

אחד מהחששות של הורים להגיע עם ילדיהם לרכיבה טיפולית על סוסים בצפון או בכל מקום אחר בארץ הוא החשש שהסוס יאבד שליטה, ויגרום נזק יותר מאשר הוא יועיל. לכן חשוב לדעת שחוות סוסים מקצועיות שמתמחות בתחום רכיבה טיפולית על סוסים מחזיקות ברשותן קטגוריות שונות של סוסים על פי צורך: סוסים לרכיבה תחרותית, סוסים ללמוד רכיבה וסוסים לרכיבה טיפולית – כמובן בהתאם לענפי הרכיבה שבה עוסקת החווה.

הסוסים שנועדו למטרת רכיבה טיפולית הוכשרו ואולפו על ידי מדריכי הרכיבה. מעבר לזה, לקטגוריה זו נבחרים סוסים שמזגם שלו ורגוע, ושמתאימים לאופי העבודה הטיפולי בעזרתם.

מה נעשה בתהליך?

במפגש הראשון בחווה תכירו את מדריך רכיבה טיפולית על סוסים, שיבקש מכם אבחון שנעשה על ידי גורם מקצועי או ישאל בעצמו שאלות מנחות על הרוכב, כדי להגדיר מראש את מטרת הטיפול.

במפגש זה גם יפגוש הרוכב את הסוס שאיתו לרוב יעבוד לאורך כל תהליך הטיפול. במקרים מסוימים תתקבל החלטה של המדריך לשלב בכל מפגש סוס אחר, הכול תלוי במטרת הטיפול עצמו.

הקשר שנוצר בטיפול הוא משולש – רוכב, מדריך וסוס, וכל הטיפולים נעשים בחוץ בסביבת הטבע. מעבר לרכיבה עצמה, הרוכב לומד לטפל בסוס. פעולות יום-יומיות כמו האכלה, הברשת הסוס, הובלתו אל התא ועוד.

במסגרת המפגשים מתנהלת שיחה בין המדריך והרוכב, על פי מידת הפתיחות המתאפשרת. כשמדובר בילד מופנם, הסוס הופך להיות מוקד השיחה, וכך מצליח המטפל ליצור אמון עם הרוכב ולאט לאט מתפתח השיח והטיפול.

בכפר הנוער רמת הדסה קיימת חוות סוסים הכוללת רכיבה טיפולית לילדים ולבני נוער. לפרטים נוספים על החווה ועל שיטות הטיפול מוזמנים להתקשר אלינו: 04-9037800