newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימית רכיבה על סוסים

פנימית רכיבה על סוסים לנוער בסיכון

אורווה עם 8 סוסים ממוקמת בכפר הנוער רמת הדסה ומהווה חלק פעיל מהחיים במקום. החניכים בפנימייה לוקחים חלק בטיפול בסוסים, תחזוקת האורווה, לומדים לרכב על סוסים ובוחרים במסלול בגרות בלימודי חקלאות. בשנים האחרונות פועלת במקום גם נבחרת רכיבה המשתתפת בתחרויות רכיבה המתקיימות בכל רחבי הארץ.

יתרונות של רכיבת סוסים

רכיבה על סוסים כפעילות ספורט או כפעילות טיפולית מסייעת לשיפור הביטחון העצמי, פיתוח מיומנות רכיבה המחייבת שליטה על הסוס. הרכיבה כפעילות ספורטיבית מחזקת את השרירים, את הקואורדינציה ואת שיווי המשקל. יכולת הריכוז והקשב משתפרת ובהתאם לכך רכיבת סוסים משמשת לטיפול בילדים ובני נוער עם בעיות קשב וריכוז. על הרוכב להתרכז בכדי להביא את הסוס למצב של רכיבה רגועה. עליו להיות רגוע בעצמו, קשוב לסביבה ותקשורתי. פנימית רכיבה על סוסים מומלצת בעבור בני נוער הסובלים מבעיות קשב וריכוז.

הטיפול בסוסים בפנימייה מסייע לכלל בני הנוער לפתח תחושת אחריות לצרכים של הסוסים ולטיפול ראוי בהם. בני הנוער מטפלים בסוסים בהתאם לצרכים של הסוס, התחושות שלו והרגשות. רכיבת סוסים יוצרת חוויה מעשירה המשלבת בין רגש, פעילות גופנית וטבע.

מהי רכיבת סוסים טיפולית?

הסוס בטיפולי רכיבה טיפולית ממלא תפקיד של מתווך בין הילד לבין העולם. מטרת הטיפול היא יצירת קשר בין הסוס לבין הרוכב יחד עם פעילות גופנית בריאה להפגת מתחים. יש הרואים ברכיבה טיפולית כלי לחיזוק תחושת הביטחון של הילד, ההערכה העצמית והשליטה העצמית. הטיפול מומלץ במקרים של ילדים חסרי ביטחון עם דימוי עצמי נמוך.

הסוסים כמטפלים

הסוס הוא בעל חיים המסוגל לייצור קשר עם הרוכב ועם המטפלים שלו. בניגוד לבני אדם, סוסים מקבלים את כל המטפלים ללא הקשר ומבלי לשפוט אותם. בעבור נוער בסיכון המתמודד עם הערכה עצמית נמוכה ושאר קשיים רגשיים, הקשר עם הסוסים מהווה מקור העצמה. במהלך הטיפול למדים הסוס והמטפל בו לתקשר תוך שימוש בשפת גוף, טון דיבור, קשר עין, מגע, ויסות כוח, בקשה, נתינה. המגע עם הסוס מהווה מקור חום ואהבה יחד עם אפשרות לגרייה חושית חיונית לתהליכי התפתחות של ילדים.

כבעל חיים חזק וגדול התנהלות מול סוסים מחייבת בהקפדה על כללי בטיחות והתנהגות. החניכים המגיעים אל האורווה מקבלים הדרכת בטיחות ונדרשים לציית לכללים. עם צבירת הניסיון התחושה החניכים המטפלים מגלים שהם מסוגלים לשלוט בסוס הגדול והחזק ומחזקים את תחושת המסוגלות האישית ואת הביטחון העצמי.

יתרונות של פנימית רכיבה על סוסים

כפר הנוער רמת הדסה שם לו ליעד להקים סביבת לימודים פסטורלית, כפרית, נעימה ומעשירה. שילוב של רכיבת סוסים וטיפול בסוסים בתכנית הלימודים מעניק לחניכים רובד נוסף של העשרה והתפתחות אישית. הטיפול בסוסים מלמד את החניכים אחריות, חמלה, אסרטיביות, מסירות והערכה. אורוות הסוסים מהווה פעילות טיפולית, פעילות חברתית והזדמנות לחוות חוויות חדשות ולהכיר את ענף הרכיבה ועולמם המיוחד של הסוסים.

יש לכפר הנוער רמת הדסה הרבה מה להציע לכם עם תכנית לימודים מגוונת ועולם חברתי עשיר. להצטרפות אל הכפר וקבלת פרטים נוספים צרו קשר : 04-9037800.