newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

בית ספר לרכיבה | בית ספר לרכיבה על סוסים

כפר הנוער רמת הדסה מפעיל בית ספר לרכיבה בטכניקות שונות. האורווה בכפר הנוער מונה 8 סוסים המשמשים את חניכי הכפר בתחום הלימודי, הטיפולי והחברתי. מסגרת של פנימייה לנוער במצבי סיכון הפועלת במתחם כפר הנוער ועושה שימוש טיפולי באורווה לטובת העצמת החניכים ומתן טיפול רגשי התנהגותי.

יחד עם בית ספר לרכיבה על סוסים פועלת במתחם נבחרת רכיבה המשתתפת בתחרויות בכל רכבי הארץ. הנבחרת זכתה בפרסים ומשתתפת בליגת בתי הספר של התאחדות ספורט הרכיבה על סוסים. אפשרות לימודית נוספת באורוות הסוסים, הינה מגמת החקלאות בה לומדים ל 5 יחידות בגרות בהתמחות בבעלי חיים. בית הספר לרכיבת סוסים של כפר הנוער רמת הדסה נגיש במרחק נסיעה קצרה מהעיר חיפה.

רכיבת סוסים טיפולית לנוער

הקשר המיוחד הנוצר בין הסוס לבין בני הנוער המטפלים בו משפיע בצורה חיובית על קשיים חברתיים והתנהגותיים. רכיבה טיפולית מסייעת לחיזוק הביטחון העצמי, העצמה, שליטה עצמית, הבנת גבולות ופיתוח מודעות אישית וסביבתית. מעטות הן טכניקות הטיפול המסוגלות לתרום לבני הנוער כל כך הרבה. האורווה בכפר הנוער מהווה יתרון מובהק לקידום נערים ונערות עם בעיות רגשיות והתנהגותיות המגיעים למקום.

הצוות החינוכי במקום מכיר בהשפעה החיובית של האורווה והקשר עם הסוסים על בני הנוער. פעמים רבות, בני הנוער משולבים בעבודה בחווה כצעד טיפולי-חינוכי ראשוני. בהמשך הם מתקדמים אל טיפול אישי בסוסים, קבלת אחריות ורכיבה.

רכיבה על סוסים לשיפור כושר הריכוז

הישיבה על הסוס במהלך הרכיבה דורשת ריכוז. על הרוכב להתרכז על מנת לשמור על שיווי משקל, לכוון את הסוס ולשלוט בו. בית ספר לרכיבת סוסים הוא למעשה בית ספר לשיפור שיווי המשקל, שליטה בתנועות הגוף, התפתחות מוטורית, פיתוח יכולות גבוהות של קשב וריכוז, שיפור הזיכרון, העלאת סף התסכול, שליטה עצמית והתארגנות מחשבתית. הרכיבה משפר גם את יכולת ההתמצאות במרחב וחוש הכיוון.

סביבה טיפולית קצת אחרת

פעמים רבות טיפול פורמלי הניתן בתוך חדר סגור וקטן מעורר התנגדות בבני נוער. טיפולים המתקיימים באורוות סוסים מעוררים עניין ומאתגרים. בני הנוער משתפים פעולה עם הטיפול, נהנים ממנו ומגיעים אל טיפולי נוספים חדורי מוטיבציה. במקרים רבים, בני נוער שלא שיתפו פעולה כלל עם שיטות טיפול אחרות מצליחים להתקדם בצורה משמעותית תוך רכיבה.

הפעילות באורווה בכפר הנוער מסייעת לחניכים חדשים להסתגל מהר יותר אל המקום, להשתלב חברתית, ללמוד את הקודים החברתיים וכללי ההתנהגות, למצוא את מקומם ולהרגיש מהר מאוד כמו בבית.

בית ספר לרכיבת סוסים לנוער

בתקופה בה רוב בני הנוער מבלים את רוב שעות הערות שלהם אל מול מסכים. פעילות כמו רכיבת סוסים הופכת חשובה ומעשירה עוד יותר. לימוד רכיבת סוסים הוא הזדמנות להכיר עולם חדש של טבע, בעלי חיים וחקלאות. הצוות החינוכי בכפר הנוער מעודד את כלל החניכים לבקר באורווה ולקחת חלק בפעילות בה.

אם אתם מחפשים בית ספר לרכיבה באזור חיפה או כפר נוער באווירה כפרית כמו של פעם, כפר הנוער רמת הדסה הוא המקום בשבילכם. לפרטים נוספים חייגו אלינו : 04-9037800.