newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

בית ספר לרכיבה טיפולית | לימודי רכיבה טיפולית על סוסים

 

לימודי רכיבה טיפולית על סוסים – עולם שמלא ביתרונות

ענף הרכיבה הטיפולית התפתח בשנים האחרונות, ויותר ויותר חוות סוסים מוסיפות את הנישה הטיפולית לצד ענף הרכיבה התחרותי.

לימודי רכיבה טיפולית על סוסים ידועים כיום כאמצעי טיפול יעיל בתחומי הנפש, החינוך והשיקום הפיזי. בית ספר לרכיבה טיפולית מעניק מענה לאוכלוסיות של ילדים מגיל צעיר מאוד, מתבגרים ועד למבוגרים, שכל אחד מהם סובל מקושי רגשי או מלקות.

צוות המדריכים של בית ספר לרכיבה טיפולית

בשונה מלימוד רכיבה המוכר בענפי התחרות או כנדבך נוסף בענף האתלטיקה הקלה, לימודי רכיבה טיפולית על סוסים מונחה על ידי צוות מדריכים שעבר הכשרה מיוחדת והסמכה כמטפלים בתחום הרגשי.

לרוב מדובר במדריכים שהגיעו אל התחום מענף רכיבה כלשהו, ומצאו את התרומה הנוספת של העבודה עם הסוסים ושל הרכיבה לאפיקים נוספים בחייהם. כשנשאל אחד המדריכים כיצד הוא מסביר את תרומת בית ספר לרכיבה טיפולית על הילדים הצעירים הוא השיב "זה נותן הרגשה נפלאה של 'להיות על הסוס', במשמעות הרחבה של העניין".

פעילות ייחודית – בית ספר לרכיבה

לימודי רכיבה טיפולית על סוסים היא רחבה ונוגעת בתחומים רחבים יותר מאשר הרכיבה עצמה בלבד. בית ספר לרכיבה טיפולית מדגיש את הקשר בין הרוכב ובין בעל החיים. זהו אחד מהיסודות הראשונים שעליהם מושתת הענף.

המטופל מטפל בסוס ולוקח אחריות על חיה עצומה. המטופל לומד לשלוט ברכיבה ומחזק את ביטחונו העצמי, הוא חווה הצלחות בסביבה בטוחה, יוצר קשר אישי מתמשך, וכל זה בליווי ובהדרכה של מדריך שיודע לתווך את הקשר בין השניים בצורה אפקטיבית ונכונה.

עבודת המדריכים במסגרת בית ספר לרכיבה טיפולית מתחילה בקבלת אבחון שמשקף את הצרכים וההדגשים הטיפוליים של כל מטופל שמגיע אליהם. בהתבסס על אבחון זה נערכת תוכנית טיפולית אישית.

איך לבחור בית ספר לרכיבה טיפולית?

מדובר במפגש שבועי קבוע, ועל כן מוטב שהחווה הטיפולית תהיה בקרבת מקום המגורים, עד כמה שאפשר. אומנם הסוסים הם מרכז הטיפול, אבל למעשה הקשר המשמעותי הנוסף הוא עם המדריך עצמו. לכן לפני שמקבלים החלטה בנוגע לחווה מומלץ להגיע ולפגוש את המדריכים. לבדוק אם נוצרת כימיה בין המטופל ובין המדריך, לשמוע על דרך העבודה ועל הגישה.

באורוות רמת הדסה בכפר הנוער רמת הדסה מתקיימת רכיבה טיפולית לילדים ולבני נוער. לקבלת פרטים נוספים: 04-9037800