newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימייה לנוער בסיכון | פנימיות נוער בסיכון בצפון

מתי מומלצת פנימייה לנוער בסיכון

הרחקה של נוער בסיכון מהבית מתבצעת ברוב המקרים לטובת שיקום והגנה. השמה של בני נוער במסגרת חוץ ביתית של פנימיה לנוער בסיכון מהווה פתרון למקרים בהם הנער/ה סובלים מהתעללות או הזנחה בבית, נמצאים בסביבה המסכנת אותם, וצועדים במסלול ברור להידרדרות לפשע, אלכוהול וסמים. פנימייה לנוער בסיכון תהיה גם פתרון במקרה של בני נוער שברחו מהבית.

רוב הפנימיות קולטות בני נוער שהתמודדו עם קושי בלימודים בבית הספר היסודי ולאחר מכן גם בחטיבה ובתיכון. העדר הצלחה בלימודים גורם לנער/ה להתרחק מהשיעורים, להעדר מבית הספר לעתים קרובות, לא לעמוד במחויבויות ולבסוף גם לנשור מבית הספר.

פנימיית נוער בסיכון כגורם משקם

השמת בני נוער במסגרת של פנימייה מאפשרת להם לפתוח דף חדש. הם מגיעים אל מקום חדש עם מסגרת תומכת המעודדת הישגים ומדגישה את החשיבות של הלימודים, בחינות הבגרות והגיוס לצה"ל. הצוות החינוכי בפנימייה מרכיב תכנית קידום אישית בעבור כל נער/ה מתוך מטרה להעניק להם סיוע מלא בכל התחומים.

פנימיות נוער בסיכון מחזירות את בני הנוער אל ספסל הלימודים, מעניקות תמיכה וסיוע בלימודים לתלמידים חלשים, מספקות תמיכה רגשית, ייעוץ וסביבה חברתית תומכת. לאחר תקופה קצרה של הסתגלות רוב הנערים מצליחים לשפר משמעותית את ההישגים שלהם בלימודים, את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי. הפנימייה מחזירה לבני הנוער את האמון בעצמם ובעולם.

מתי יופנה ילד אל כפרי נוער לנוער במצבי סיכון

משרד הרווחה הוא לרוב הגורם אשר פועל להוצאת בני נוער וילדים מהבית. העברה אל מסגרת חוץ ביתית מתבצעת כמוצא אחרון לאחר שנעשה מאמץ למצוא מענה לטיפול הולם במסגרת הקהילה. על אף המאמצים, קיימים מקרים בהם הרחקה של בני נוער מהבית היא צעד רצוי ואף בלתי נמנע. בני נוער יופנו אל כפרי נוער בסיכון לפרק זמן קצר או ארוך כאשר המשך מגורים בבית המשפחה מהווה סכנה או אינו מאפשר התפתחות תקינה.

נציגי משרד הרווחה משתפים פעולות עם פנימית וכפרי נוער בסיכון בכל רחבי הארץ. נעשה מאמץ לבחירה נכונה של הפנימייה המתאימה ביותר בעבור כל נער/ה. ההשמה תתבצע אל קבוצת גיל מתאימה תוך התייחסות לדרישה לטיפולים מיוחדים ומאפיינים ספציפיים. בכל הפנימיות פועלים צוותים מקצועיים המורכבים מעובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מטפלים, מדריכים ומחנכים.

פנימיות נוער במצבי סיכון בצפון

כפר הנוער החינוכי רמת הדסה ממוקם בקריית טבעון בקרבת העיר חיפה. הכפר פועל במתכונת של פנימייה חינוכית בעבור ילדי כיתות ז' עד י"ד. המסגרת החינוכית בכפר מעודדת התפתחות אישית, שילוב חברתי, לימוד באווירה כפרית תומכת. הצוות החינוכי מאמין בהצלחה של כל אחד מהתלמידים והתלמידות בכפר ומשקיע בהם בהתאם. תכנית קידום אישית מורכבת בעבור כל תלמיד תוך עידוד למצוינות, מיצוי כישורים אישיים, פיתוח כישרונות, הצלחה בבחינות הבגרות וגיוס לצה"ל.

אם אתם מחפשים פנימייה לנוער במצבי סיכון ולא רק, באזור שקט ופסטורלי בצפון הארץ כפר הנוער רמת הדסה הוא המקום ללמוד, להצליח ולנצח. לפרטים נוספים חייגו : 04-9037800.