newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

בית ספר לרכיבה אנגלית | רכיבה אנגלית

 

להרגיש על הסוס - בית ספר לרכיבה אנגלית

יש לכם חלום לרכוב על סוס? היום זה פשוט בהרבה מאשר בעבר. חוות רכיבה על סוסים פזורות ברחבי הארץ ומציעות לימוד רכיבה בסגנונות שונים. אבל לפני הכול, כדאי להכיר מושגים בענפי הרכיבה המרכזיים בארץ.

עולם הרכיבה על סוסים נחלק לשני מקצועות מרכזיים: רכיבה אנגלית (English) ורכיבה מערבית (Western). במאמר זה נרחיב על ענף רכיבה אנגלית.

ההתפתחות של ענף רכיבה אנגלית

רכיבה אנגלית כשמה כן היא, ענף רכיבה שהתפתח על פי הסגנון האנגלי הקלאסי. במקור שימשה הרכיבה לצורכי מלחמה ולצורכי ציד. ענף זה מתבסס על מיומנויות הרוכב לייצר קשר מוצלח עם הסוס, ועל יכולותיו להוביל את הסוס ולגרום לו לציית לו.

המאפיינים המרכזיים של רכיבה אנגלית הם הציוד לאיכוף הסוס ואופי הרכיבה. מדובר באוכף קל יחסית, שמאפשר לסוס תנועה קלה וגמישה יותר, ובשיטת רכיבה שבה הרוכב אוחז במשוכות הסוס בשתי ידיו.

בית ספר לרכיבה אנגלית ייתן דגש על הכשרת הרוכבים לתתי הענפים בתחום, והמרכזיים שבהם: קפיצות ראווה ודרסז'.

תחרויות רכיבה אנגלית

שיאו של לימוד רכיבה בסגנון אנגלי הוא עונת התחרויות. בתחרויות אלה נבחנים הרוכב והסוס במסלול מכשולים שמתואם לרמות רכיבה שונות. אופי המכשול, גובהו, צורתו ורוחבו ידרשו רמה של מיומנות שונה זו מזו. הרוכבים והסוסים נבחנים על המעבר במסלול המכשולים, דיוק הביצועים ועל פי קריטריונים תחרותיים מוגדרים מראש.

בית ספר לרכיבה אנגלית

בית ספר לרכיבה אנגלית יטפח נבחרת שתהווה קבוצה מייצגת לחווה. מטרת הקמת הקבוצה היא לשמש לחבריה תמיכה, לימוד האחד מהשני ותחושה של כוח, כגוף שפועל יחד וניגש יחד לתחרויות.

בבית ספר לרכיבה אנגלית עובדים הרוכבים על סגנון הרכיבה במהלך כל השנה בשיעורים מקצועיים, ובחודשי יוני ועד אוקטובר יוצאים לעונת התחרויות הארצית.

חלק מהרוכבים בקבוצות הרכיבה בוחרים להמשיך במסלול ההכשרה כמדריכי רכיבה בעצמם, וחוזרים לחווה שבה למדו, הפעם כמדריכים.

באורוות רמת הדסה מתקיימים לימודי רכיבה אנגלית, והבוגרים יכולים להמשיך למסלול מדריך רכיבה על סוסים. רוצה לקחת חלק בנבחרת הרוכבים של כפר הנוער רמת הדסה? התקשרו עכשיו:  04-9037800