newlogo

כפר הנוער רמת הדסה         השקדים 111, קרית טבעון   |    חייגו עכשיו: 053-62898573

פנימיה חינוכית

כל מה שרציתם לדעת על כפר נוער ופנימיה חינוכית

לעיתים זה פשוט מתבקש – פנימיה חינוכית היא המוצא לנערים ולנערות. והסיבות לכך רבות, למשל; רצון לשינוי, מסלול לימודים ייחודי, קשיים לימודיים בבית הספר, בעיה חברתית מורכבת או קשיים כאלה או אחרים בבית. כשניסיונות חוזרים ונשנים לפתור את הבעיה לא הובילו למוצא כלשהו, עולות מחשבות על פנימיה חינוכית, שתיתן מסגרת חמה מצד אחד ותציב גבולות מצד שני.

שיקולים ומחשבות בדרך לבחירת פנימיה חינוכית

קרבת מקום הפנימיה לבית – לרוב אין חשיבות למרחק של הפנימיה מהבית, כיוון שבכל מקרה מדובר במסגרת שנותנת מענה מלא לאורך כל השבוע ובסופו מסייעת עם מערך היסעים. אבל יש מקרים שבהם יש חשיבות למרחק, כשהקשר עם הבית נדרש מעת לעת, למשל בגלל מחלה של אחד מההורים.

בית הספר שאליו מקושרת הפנימיה החינוכית – לרוב שיקול זה יהיה בעל חשיבות גדולה בקבלת ההחלטות, שכן חלק גדול משעות היום יעבור על הילדים במסגרת הלימודית.

האג'נדה של הפנימיה – פנימיה חינוכית מוגדרת מראש כמקום שמציע ערכים חינוכיים לדייריו. לבחירת המקום הנכון לבני הנוער יש לקרוא על המקום ולשאול את נציג הפנימיה על התפישה המערכתית של המקום.

בדיקה של סדר היום של הפנימיה – לא פעם אלטרנטיבית הפנימיה נועדה לתת מענה לבני נוער שהמסגרות לא הצליחו להציב להם גבולות. לכן החלפת מסגרת של בית במסגרת של פנימיה נועדה להעניק לבני הנוער את הכלים שלא הצליחו לרכוש בחוץ. סדר היום הוא אחד מהכלים שיסיעו לכם לבחון את מידת הגבולות במקום. מעבר לרשימה המפורטת שתקבלו, חשוב לבדוק האם הצוות החינוכי מצליח לעמוד ביעדי סדר היום המוגדרים.

סביבת חיים – פנימיה חינוכית היא בראש ובראשונה בית חדש לבני הנוער, ולכן בדיוק באותה צורה שבה בודקים בית חדש, יש לבחון את המקום. טיפוח וניקיון של המקום, דרכי גישה אל המקום ובתוכו, אזורים פרטיים ואזורים ציבוריים, אקוסטיקה בחדרים ציבוריים, פינות חברתיות, חדרי השינה והמקלחות. סיור במקום יישקף את תמונת המצב לכם ולילדיכם.

מה מרגיש לכם – יש משהו באוויר, שאי אפשר להסבירו במילים. איך מרגיש לכם המקום? האם נעים לשהות בו? האם תרצו לשוב למקום? שאלות שתפנו לעצמכם יסייעו לכם לבחור את המקום הנכון.

יש לכם עוד שאלות, התלבטויות או חששות? מוזמנים לפנות אלינו לכפר הנוער רמת הדסה פנימייה חינוכית לכיתות ז' עד יב'. לכל שאלה: 04-9037800